25 August 2010

Ramadhan 15

Selepas seorang peminat bertanya kenapa aku dah lama tak update blog tiba-tiba bajet diri adalah seorang artis. Sekarang barulah memahami kenapa artis suka buat statement gelimat jatuh bangunnya saya adalah kerana peminat saya miahahaha ok, diam.

***

Aku dan kerja 8 jam aku sekarang laksana hidup nyawa-nyawa ikan. Aku ibarat diri seperti ikan di laut, berenang-renang mencari haluan tapi akhirnya sampai ke muara sungai. eh macam susah sangat mengibaratkan diri. Cuma nak tanya bolehkah ikan laut hidup di sungai. Gila stress macam ni, boleh meroyan.

Jadi, kalau ada orang tanya aku apakah pemangkin anda untuk datang bekerja penuh semangat? Jawapan yang tiada ragu kerana sogo selang satu blok dari ofis saya buat sale dan saya harus pergi beli.

***

Anak-anak, alhamdulillah.

Balqis sekarang umur 4 tahun sudah 21kg menyamai berat emak dia masa umur 9-10 tahun. Takut jugak sebenarnya sebab bila dia duduk, kulit ke lemak kat perut tu macam meregang ke pecah ke pun tak reti nak bagitau. Tidur kadang-kadang berdengkur.

Bagaimana kalau terus-terusan gemok dan akan rasa rendah diri pula. Nak, mak ni mana ada duit banyak-banyak nak buat sedut lemak untuk kelihatan anggun. Kalau mak ada duit pun tak kan mak buat sedut-sedut lemak ni bagai. Bahaya tahu.

Ya, serius aku ada kawan kat kat uni memang badan boleh tahan jugak la 3G ( gemok, gempal dan gebu ). Lepas grade, elok-elok setahun dua sebelum kawin memang mak dia hantar sedut lemak. Sekarang sangat santek ok macam model jalan kucing.

Hazzim sekarang 2 tahun 4 bulan. Makin besor makin manja. Tidor nak bawah ketiak je. Sanggup tengah malam panjat katil nak jugak tidor sebelah mak dia ni. Tapi dia sangat cute sekarang sebab manja sangat dengan Delisya. Kalau mak dia ni takde buat peneman tidor, dia akan cari juga adik dia nak tidor bawah ketiak adik dia pulak.

Sejak akhir-akhir ni, selera makan Hazzim pun makin bagus. Silap hari bulan lagi setahun boleh menyamai rekod Balqis sebab Balqis naik badan start umur 3 tahun.

Delisya baru nak masuk 5 bulan hujung bulan ni. Dah berguling-guling angkat bontot. Rezeki Delisya kali ni stok EBM menimbun-nimbun. Dua minggu lepas baru je buang dalam 40 bekas dadih frozen stok sebab expired. Tabah betul masa dok cari-cari tarikh yang termasuk dalam senarai untuk dijadikan air siraman pokok bunga. ya, aku buat siram pokok bunga akhirnya susu-susu tu.

***

Mahu cerita lagi tapi kena keluar sekejap nak uruskan hal kerja opis bedebah ini. Kacau daun betul.

Ok. bai.

1 comments:

ikpunye said...

yeay yeay yeay
artis saya sudah kembali

 

Template by Best Web Hosting