25 August 2010

Ramadahan 15 (ii)

Nampak sangat diri sudah tua memang kurang vitamin tambahan. Baru pi Land Ofis Bangi, terkejar-kejar cari Pesuruhjaya Sumpah dan terkejar-kejar lagi cari Lembaga Hasil sebelum kaunter tutup jam 1 tapi sungguh bedebah memang tak sempat diri sudah mengah-mengah macam nak bukak puasa.

Ikutkan hati aku, tunggu sajalah kat situ kaunter bukak jam 2 tapi sebab driver ofis aku ni mempunyai kuasa veto nak balik jugak sebab malas nak tunggu lagi 1 jam maka aku turutkan saja. Apa kau NM lawan cakap kerani cum driver kalau kau rasa lepas ni kau perlukan bantuan dia lagi. Lagipun tak perlulah nak pikir banyak sangat sebab bukan aku pun yang drive. Dah kau rajin sangat nak bawak aku lagi esok ok aku setuju. 

Ini namanya strategi mengumpan mengambil hati pekerja. Kalau kampeni ini aku yang punya tahu-tahu sajalah. 

***

Sudah jam 3 petang. Lagi satu jam lagi aku akan naik bas balik ke Rawang. Bulan puasa ni aku balik naik bas. Sampai station bus rawang jam 6 yadayada sampai umah 630. Selagi mak gigih mak hadap jugak dapur masak sebarang 2 lauk. Tak sanggup rasanya beli lauk kat pasar ramadhan 2 ringgit dapat 2 kali suap kalau sedap takpelah jugak.

Semalam gigih ok masak singgang ikan asam jawa dan sup sawi. Sejak bertapa dekat blog mat gebu diri terasa sungguh bersemangat duduk di dapur dan singgang semalam memang terpaksa puji diri sendiri.. sedap uuu.

Jadi hari ini sekali lagi setelah balik bertapa dari blog mat gebu itu mak dah berangan-angan nak masak sambal tauhu + udang hahaha nak masak sambal tauhu budak darjah 6 pun pandai pun nak bising.

0 comments:

 

Template by Best Web Hosting