08 October 2009

Dua Hero, Dua Heroin, Satu Cerita


Bukan nak cerita penuh pasal raya sebab aku tahu cerita raya adalah cerita basi. Ini la saja nak bagitau peranan karektor masing-masing dalam filem raya tahun ni. Hero utama filem raya tahun ni adalah budak kecik takde rambut tu.
*
Ini gambar paling terkini kitaorang satu family. Jam 11 pagi hari raya pertama dekat Lenggong, Perak.
*
Si emak, masih dengan muka ceria SETELAH penat berbaloi masak kuah kacang, rendang ayam 3 ekor dan lontong satu periuk untuk keluarga mentua dan SEBELUM si hero buat perangai mengamuk tak tentu pasal sepanjang raya di kampong, letihhh!!!
*
Si bapak, memang ceria selalu SETELAH dapat balik kampung untuk raya pertama tahun ini, SETELAH perasan kurus lepas puasa sebulan dan SEBELUM naik hantu pergi letak si hero kat tepi reban ayam konon-konon nanti si hero akan berenti nangis., letihh!!!
*
Si heroin, sungguh kuat makan hingga tengah malam, sudah gemok tak nampak pinggang, sudah ada geng sendiri, sudah pandai tolong si emak dan paling pandai membasahkan tilam waktu malam sebab tak pandai bangun kencing di jamban, letihh!!!
*
Si hero, jangan terpedaya dengan wajah kacak, kecik molek, kurus halus tapi penuh dengan agenda!! Obses dan ralit pada binatang dan serangga, suka memanjat, suka join budak-budak besar mandi air sejuk beku, suka makan kerepek pisang, suka hisap jari sampai kecut, suka lari tanpa haluan, suka menyakat kakak sampai menangis, suka tido peluk-peluk, suka nak dokong dan suka mengamuk tahap gaban sampai mata bengkak dan mengecil seperti anak korean. SATU benda je dia tak suka, dia TAK SUKA MAKAN. letih!!!
*
Kesimpulannya, raya kali ni memang letihh!!!


0 comments:

 

Template by Best Web Hosting