23 October 2009

Hari Gembira Adik-Bongsu-Sangat-Manja

Bila pn.zawiyah kata kita bertolak esok (pagi hari konvokesyen) pukul 5 pagi, aku macam; 'hah, nak buat apa pagi-pagi buta kat uit*m'. Adik aku la, nak jugak la kan mak ayah masuk dewan. Dia kata kalau seat dah habis, alamat memang dok luar la jawabnya. okehlah.. bagi can kat budak kecik nak pi bergembira, nanti nangis dalam dewan kata orang tak tengok dia.
*
*
Memang aku dah agak bertolak mesti lepas solat subuh kat rumah. Ada hati nak solat subuh tengah jalan. Adik aku pun bangun 5.15. Ayah aku bising kata anak-manja mandi mengalahkan anak dara. Dahlah mandi tak mau mandi air sejuk hahahaha
*
*
Ngantuk seh...pagi-pagi dah duduk tak tahu nak buat apa kat bawah khemah. Bukannya kejap, dari jam 7 pagi sampai kul 12 baru setel majlis dalam dewan. Tengok orang tua takpelah boleh tahan lagi tapi kesian betul tengok budak-budak kecik ni. Naik je matahari, mulalah dengan menangisnya, menjeritnya. Kesian aku tengok. haih..memang bijaksana hari tu berlagak macam anak dara meninggalkan balqis & hazzim kat rumah. Kalau bawak, dengan aku-aku sekali menangis bawah khemah tu.
*

*
Okehlah perjalanan ececeh crita hari konvokesyen hari tu, selain menahan kepanasan melampau, mak ayah aku memang gembira habis. Iyelah, menunggu anak-bongsu-sangat-manja yang ini habis belajar macam tak nak habis-habis. Lepas dia ni, habislah dahlah. Kena tunggu balqis la pulak konvokesyen tadika dia..ngeh..ngeh..ngeh.



Muka masing-masing dah kepenatan dah waktu ni.
Mak ayah aku lepas anak-bongsu-sangat manja dah naik pentas dalam pukul 10 dah keluar dewan atas alasan nak makan ubat :)



Dengar budak-budak teriak-teriak bawah ni yang aku paling kesian sekali.




Inilah dia adik-bongsu-sangat-manja yang baru lepas keluar dewan.


Dia ni ambik gambar memang tak pernah nak elok, sengal memanjang ;p


Seronok okk dapat bunga. Walaupun sengal, jiwa tatap karat.






Tak habis seronok :)




Kalau ko tak sayang nenek terchenta neh, akak tak tau la nak kata apa kan..



panas seh..




Tangan dan mulut tak pernah statik!!

Muka mak series burok, macam nak meraung.
Series panas betol!!




Tengok muka dia kalau dia statik, macam nak tepuk dahi dia..pek..pek..pek
sebab tu agaknya ayah aku dah tak boleh tahan gelak.
Susah weh..sepanjang hidup aku tengok ayah aku gelak macam ni.. :D



Anak Bapak




Anak-Bongsu-Sangat-Manja


Anak Emak



Aku rasa ini jelah satu-satunya gambar aku yang betul-betul nampak mata..

Adik-Bongsu-Sangat-Manja; boleh tak kalau carik kekasih hati tu lebih kecil daripada kakak mu ini? auww mak rasa lebih muda awet muda hahaha



Gaya memang tak nak kalah..rasa nak tepuk dahi dia sekali lagi..

Walaupun akak banyak kali rasa nak tepuk dahi..

Tahniah jugalah sebab berjaya jugak akhirnya :D

0 comments:

 

Template by Best Web Hosting