11 March 2009

Hanya Alasan

Setelah mendapat pertanyaan kejam daripada CT kenapa saya tak update blog dan juga setelah sedar diri pada petang yang mendung ini makanya saya rasa eloklah saya menulis satu entry yang hanya omong-omong kosong semata lagi tidak memberi apa-apa faedah kepada minda.

Esok, genap sebulan lamanya saya tak menjenguk blog2 lain mahupun blog saya sendiri. Bukan rasa bosan atau dah takde idea tapi saya...


Pertama :

Dua minggu yang pertama, en.hazzim demam panas. Lama betul, tak kebah-kebah. Lepas tu pulak cik.balqis kena HFMD. Jadinya saya telah buat keputusan untuk bawa sekali cik.balqis ke tempat keje. Nasib baik dia tak banyak ragam. Seronok betul nampaknya sebab ramai orang melayan dia. Paling haru sekali, walaupun kat mana-mana, susu mama tetap permintaan no. 1. Nasib baik pulak saya dah ada bilik sendiri dan saya tampal penuh dengan wrapping paper. Jadinya aktiviti susu berjalan dengan sangat lancar :). Pukul 4 petang, selalunya cik.balqis tidur sampai pukul 5.30. Hanya tinggal berbaki 1/2 jam sahaja lagi untuk balik rumah. Walaupun tak meragam, penat jugak rasanya. Memujuk ke tandas pun satu hal. Kalau ikut kegelian cik.balqis, mau satu hari tak ke tandas.

Jadinya kalau dah ada budak kecik kat office, macam mana la mak nak update blog? Kelam kabut weh. Kat office? hahaha sori bos :)


Kedua :

Akhirnya saya demam juga pada minggu ketiga. Badan penat sangat, berulang alik ke klinik. Rasa-rasanya ada 4 kali saya ke klinik. Kalau setakat menunggu ½ - 1 jam, saya tak kesah. Ini sampai 2 – 3 jam menunggu, aduh..penatnya. Bukannya klinik kerajaan pun tapi dek kerana klinik pakar kanak-kanak hanya ada satu sahaja di Rawang, maklum sajalah.

( Baru 4 kali dah mengeluh..teruk betul !! )


Saya dah takut kalau-kalau terkena demam cingkungya ( confirm salah eja ni ) sebab sakit sendinya, Allah je yang tahu. Mak tak keluar bilik dua hari. Makan pun tak lalu. Tahap kemerosotan susu, jangan cakap la…nasib tak licin jer freezer tu.


Ketiga :

Saya tengah mereng syok dengan website ni. Sebab apa? Rasa-rasanya esok adalah masa yang sangat sesuai saya akan bagitau kenapa saya begitu taksub dengan house plan bagai ni. Ketaksuban saya ini berlanjutan dalam tempoh yang sangat lama sebab saya tak jumpa lagi apa yang saya cari.


Keempat :

Hari ini kalau tidak mendapat pertanyaan kejam daripada CT, saya sangat sibuk mencari-cari idea menarik untuk membuat invitation card untuk birthday bash cik.balqis & en.hazzim. Saya memang gila suka benda-benda hand craft ni. Rasanya-rasanya baik saya mengaktifkan semula jari-jemari saya sebelum ianya mati tidak berseni.

Sekian sudah alasan tidak berasas saya ini.

CT, berjawab tak soalan mu itu?

4 comments:

~Umi.Sufira~ said...

bagi pihak CT.."menjawab menjawab"..hikhikhik...

Patutlah sonyap sunyi je...

MN said...

long time no see...

Mrs Azarol said...

mimi : hehe bagus2 menjawab jugak akhirnya

mrs noba : lama ek..hari ni lepas geram :)

Zuraimah Ismail said...

waaaaaaaa kejam ke aku bertanya soalan begitu pada ko? iskh iskh..

tapi entry ko ni mmg menjawab laaaaaa :)

weh...peti ais ko sampai 21hb ni...jadi nak kan?????????

 

Template by Best Web Hosting