12 March 2009

Pinggan @ Jam

Satu perkara lagi ( selain kejadian menyanyi dengan gaya jiwang tak hengat ittew ) yang buat saya terkejut-kejut pada hari jadi saya tahun ni ialah mr.bie bagi saya pilihan nak hadiah apa. Pinggan atau Jam.
aih......jangan tak tau...kalau saya kata alasan mr.bie tak celebrate birthday bagai ni maknanya memang hadiah pun takde yeee.. tak kisahlah tu Bie, asalkan kita bahagia selamat sejahtera ;p
Tapi tahun ni macam pelik sikit sebab ada hadiah hohoho



Saya sakan la buat rondaan kat Sogo cari pinggan yang berkenan.


"Cari pinggan yang nak pakai hari-hari" -----> apa kes Bie?


hahaha maknanya kena cari yang murah-murah daaaa.


"Awak cari pinggan yang bawah RM30 sebijik, dah ok dah...."


RM30? waaa bestnya. konon-konon mesti dapat pinggan yang cun ni...


Pinggan cun? ohhh sungguh keciwa....pinggan cun yang berkenan di hati semua RM50 sebijik. Biasala tu kalau si Core*lle, Corning*Ware, Vi*sion, Lumi*narc tak cekik darah orang, memang tak sah. Dulu, masa ada sorang makcik ni buat bayaran ansuran sampai 10x beli 1 set pinggan makan daripada brand adik beradik ni, sayalah yang naik hantu awal-awal. Dan bila dapat tahu makcik ni dah pencen tak larat nak meniaga, sayalah jugak naik hantu sebab tak menyempat nak berhutang untuk sekian kalinya.
Memanglah ada sebijik bawah RM30 tapi kalau yang elok sikit tu plus ringan, dinner plate dia dah habis ker...pinggan lauk tak cukup ker...leceh betul. Bukan taknak beli pinggan chi*na made ni, tapi kalau pakai hari-hari, lama-lama dia akan nampak kesan retak halus-halus plus kalau tak pandai pilih, dapatlah pinggan senget-senget. Jadi, sesiapa yang nak beli set makan dari negara ini, kena pilih dengan cermat ye..
Akhirnya..
"Bie..tak payahla. Lain kali je la"
"Cuba tengok jam..kot ada yang berkenan"
Jam?
Semenjak saya menghilangkan jam esprit kesayangan saya 4 tahun yang lepas, saya tak pernah pakai jam. Ralat sangat sampai takde hati nak beli jam lagi. Hidup saya bergantung pada jam hp saya atau jam-jam yang sedia ada tersangkut kat sekeliling. Memang salah saya sendiri jam itu hilang. Saya masuk tandas. Buka jam. Sangkut kat kepala paip. Lepas tu, saya terus keluar menonong meninggalkan jam saya itu untuk dihadiahkan kepada orang lain. Lemau!!! Meraung macam mana pun terpaksalah saya terima tahap kelemauan saya itu.
Jadinya, tahun ini walaupun mr.bie ku itu telah buang tebiat bermurah hati untuk membelikan saya hadiah tapi saya telah buat pilihan untuk tidak membeli apa-apa pun!!! LOL ( lemau!!! ) Agaknya saya dah terbiasa tak dapat hadiah seperti tahun-tahun sudah, jadinya saya telah merelakan diri saya tak berhadiah.... ;P
"semalam awak nyanyi, kira hadiah la tu!!!"

0 comments:

 

Template by Best Web Hosting