12 February 2009

Rawang-->K.Kurau-->P.Pinang-->Rawang : II

Hari kedua, kami ke P.P*inang.

Keterujaan cik Balqis


Pe*nang Hill



Pe*nang Hill



Fort Corn*wallis

Tips Cuti-Cuti Malaysia kali ini;
  1. Sekiranya mempunyai masa yang singkat untuk berjalan-jalan di P.Pi*nang, destinasi Bukit Ben*dera untuk menaiki keretapi bukan pilihan yang terbaik kerana ia mengambil masa hampir satu hari. Cara yang lebih baik adalah menaiki kereta terus ke atas puncak bukit dan peluang untuk melihat bangunan kolonial adalah lebih baik.
  2. Kalau hendak membeli baju sebagai kenang-kenangan, lebih baik beli di atas puncak bukit kerana lebih murah berbanding di bawah. Owhh..saya sudah rugi hari itu..
  3. Jangan lupa pergi ke Pe*nang Road, pesan dato’ panglima. Katanya kalau tak pergi sini macam tak pergi Pe*nang. Saya tak jumpa pun jalan itu. Sangat sedih.
  4. Kalau hendak balik/keluar dari pulau menggunakan feri, jadikan destinasi Fort Corn*wallis sebagai pilihan terakhir kerana ia paling dekat dengan jeti. Jadi, pergilah ke tempat lain dahulu sebelum ke sini.
  5. Kota ini ditutup pada hari Ahad. ( ? ) Tiada makna bukan!!!
  6. Jangan bayangkan sekiranya ‘tourist guide’ anda pernah belajar di U*SM selama 3 tahun bermakna dia sangat mahir akan jalan di P.Pi*nang. Nasib baiklah dia adik ipar saya. Lupakan saja kalau jejak sahaja jambatan P.Pi*nang itu, 'tourist guide' anda telah membuat panggilan kecemasan, ‘wei..macam mana nak pergi Bukit Ben*dera?’. Sungguh malang. Saya hampir bertukar menjadi raksasa yang kejam.
  7. Jangan sesekali tidak mencuba menaiki feri, sangat syiok!!

4 comments:

FAM said...

fuh..siap ada tips. syoknye jalan2.

Fid said...

bleh naik bukit bendera ngan kereta kita ya??
kihkihkih..terungkai misteri nusantara saya!

knv said...

waahhh sakan!

Salwa.Sha said...

Salam perkenalan...

Bestnyer bercuti-cuti keluarga..

Jemput ke blog saya.. ada kidsware... Mana tahu ada yang berminat nak sambar for your lil princess...

http://little1store.blogspot.com

 

Template by Best Web Hosting