27 January 2012

Update: Varicose Vein & Pantang

Sakit dari urat timbul / varicose vein from pregnancy lepas telah hilang. Alhamdulillah betul kata doktor once baby keluar semua sakit dari urat timbul akan hilang. Sekarang ni yang tinggal adalah urat-urat yang timbul. Nasib tak banyak dan nasib baik tersorok. Kalau kat betis or peha gamaknya kensel lah nak pakei micro mini skirt kat dalam rumah hahahaha kemain ada hati :-P


Dua hari lepas aku telah menggigihkan diri pi barang dapur kat tesco padahal pantang tak habis lagi. Ini memang nak marah tapi tahaannnn kan aje sebab nak title isteri mithali kannn :-P Tengah lepak-lepak bergosip dengan mak tiba-tiba segerombolan sedara mara telah sampai di rumah. 3 buah kereta ok, cuba kira ramai mana. Aku tak marah they all nak datang, yang aku marah sangat dah tahu jemput sedara datang rumah cubalah bagitahu isteri tercinta ni sikit. Sudahlah tak bagitahu, pi memancing pulak tu. Stok barang dapur dahlah dah semput, memang alergik betul aku kalau jadi macam ni. Kalau ikutkan amarah aku, nak je dibior sampai dia balik, bior apa pun takde nak masak untuk dinner. Tapi takpe kita buat reverse saikologi. Biar dalam pantang ni aku pi beli beras sayur kat tesco, nanti biarkan MIL tegur sendiri anaknya. Tak kuasa ah nak layan benda-benda macam ni, yang kena migrain aku jugak.


eh nak cerita pi beli barang kat tesco tadikan? :-P


Belek-belek lah sayur apa nak dibeli.


Kacang panjang - tak boleh makan
Sawi - tak suka makan
Labu - sangat fav tapi dah tak boleh makan juga. Sedih.
Kangkung - baru je makan
Bayam - takde stok pulak
Cauliflower - pun takde stok
Kobis - boring pulak
Petola - alah tak boleh makan
Terung - kenapa semuaaaa tak boleh makan niii!!


huwarrgghh barulah ai notice banyak sayur favvy sebelum ni semua dah tak boleh makan. Ini semua atas nasihat maklah yang kata pantang penyakit urat timbul supaya tak timbul di bahagian lain adalah jangan makan sayur yang tumbuh menjalar. Tak tahulah sejauh mana kesahihannya tapi mandangkan mak pun ada varicose vein dan ini adalah pengalamannya, ai pun ikut sajalah.


Harap-harap pantang ni boleh bertahan lama memandangkan aku cukup suka makan sayur. Rasa macam nak sembelit pun ada kalau tak cukup makan sayur. Sayur lain bukannya tak boleh makan tapi tak berapa gemor. Akhirnya semalam beli cendawan enoki buat tumis. Setel. eh cendawan kategori sayur ke?p


daaa

Published with Blogger-droid v1.6.8

0 comments:

 

Template by Best Web Hosting