04 June 2010

Semangatlah Berkerja Hatiku

Assalamualaikum semua :)

Hari ini genap seminggu saya kembali berkerja. Hati untuk berkerja dengan gigih masih lagi kuat. Tengoklah lagi dalam masa sebulan dua, mesti rasa nak menyumpah-nyumpah orang, rasa jer :D Lepas tu mulalah sakit jiwa macam rasa nak berenti masa tu jugak. 

Lama jugak cuti hari tu. Dua bulan maternity leave plus 2 weeks before untuk cuti sakit yang diberi doktor kerana saya memang dah tak larat nak pi kerja. Kalau ikutkan hati memang nak cuti terus tak nak kerja dah tapi sebab ikutkan duhit ahh memang kena kerja la haku ni.

Alhamdullillah saya selamat bersalin melalui c-sec pada 29 Mac lalu. Rasanya ini lah pengalaman mengandung paling menyeksakan. Manakan tidak saya dah start dengan masalah kontraksi masa bulan ketujuh lagi. Saya tahankan saja sebab malas nak ke klinik selalu.

Dua minggu sebelum bersalin pulak dengan sakit-sakit tu saya tabah betul tolong suami uruskan segala bana perabot, aircond, mesin fax, cari kedai untuk tinted pintu opis dia bagai sebab perancangan untuk buka ofis memang start 1 April 2010.

Kali ini juga first time saya dapat rasa macam mana rasanya kontraksi selang 5 minit tu. ya Tuhan.. sakitnya. Sebelum ni mana nak sempat rasa kontraksi 5 minit tu. Setakat rasa sakit tiba-tiba yang amat sangat dalam 2/3 kali sehari tu memang selalulah. Kali ni siap dengan ‘kembar darah’ lagi. Sebenarnya kalau ikutkan tarikh bersalin yang saya pilih 30hb Mac tapi dah sakit sangat pagi 29hb tu, saya memang serah diri terus pagi tu.

24406_384360974671_793199671_3683808_7695402_s[1]Nur Arlida Delisya

Ada 2 perkara saya pesan pada doktor dan staff dia kat situ. Satu, tolong masukkan tiub untuk saluran kencing selepas saya diberi spinal injection. Dua, saya nak breastfeed anak saya iaitu kata-kata tersirat supaya tak payahla bagi susu formula.

Kakak tu tanya saya; akak larat ker nak duduk/bangun untuk susukan baby? saya tak kesah. Nanti takut akak sakit sangat je.  Okeh.. saya diam dan termenung saja kat atas katil OT tu, malas nak pikir lagi sebab lagi berdebar nak tunggu doktor belah perut. Saya dah agak-agak keadaan saya lepas c-sec nanti dan macam biasa memang saya tak dapat bangun juga. Sedih kan?

DSC00228

Inilah susu yang saya pam masa di klinik. Saya berikan juga pada staff klinik untuk bagi malam hari. Masih berbaki sebab masa susu dah keluar banyak saya sudah larat berjalan untuk susukan Delisya. Bila dia dah kenyang saya pam untuk kosongkan B. Hari ini baru Delisya guna stock EBM yang ini.

DSC00223

Malam tadi bila tengah susun-susun stock, satu botol sudah jatuh.. haiyaa sangat tensi. yang tertonggeng sorang-sorang itulah botol yang pecah bawahnya. Sakit jer mata menengoknya!!

DSC00226

Tensi..tensi..

DSC00227

Saya menumpang kasih deep freezer pn.zawiyah. huhu

DSC00229

Pagi tadi mood agak baik agaknya sebab sampai awal gilaks :)

4 comments:

Zuraimah Ismail said...

welcome back to work...

wahhh banyak stok ko...

sedap nama anak ko...

ko dtg soffist gathering x?

Mrs Azarol said...

huhu tq
macam nak pegi la weh..
nanti aku tanya betul2 laki aku dulu

Zuraimah Ismail said...

sila bodek n pujuk n ape aje la bagi laki ko bagi pegi ye cik nana...buleh aku jumpe anak ko sekali...

eh anak ko size pe? dah bam bam ciku ciku bam bam...aku nak bagi hadiah ni

Mrs Azarol said...

kalo ikut jadual.. ( hahaha bz mengalah pm ) macm xde apa2 hal. kang kalo terada party kang camno? ye sila baca entry aku yg baru ye

anak aku saiz apa? alalala agaknya yg kocik sekali kot baru 2bln ni ha tapi tergemok skit la kat bam bam sbb ada cd tu

 

Template by Best Web Hosting