07 June 2010

1 April 2010

Seronok betul kalau kerja sendirikan? Walaupun memang susah sikit in term of gaji kena cari sendiri tapi tension dia lain.

Alhamdulillah, orang kata rezeki anak yang ketiga ni, saya pun tak sangka setelah aset yang kami beli tu kosong tak berguna selama 2 tahun akhirnya berguna juga. Saya pun macam percaya tak percaya jer bila suami kata tahun ni ( 2010 ) mesti kerja sendiri. Kalau takut, sampai bila nak takut. eceh.

Mak layan je lah kak non. Kalau tak layan karang kata tak bagi semangat. Sebab itulah agaknya mak gigih jugaklah bagi peransang dengan sakit-sakit nak beranak 2 bulan lepas masih ke hulur ke hilir untuk lengkapkan opis tu yang mana ada.

Seronoknya masa hari berpantang lepas, suami kejap-kejap balik rumah. Walaupun takdelah menolong apa sangat pun tapi biasalah macam best je kan… heh ngengada :P

Tapiiiii yang tak bestnya..aduhai.. tido malamnya kalau tak mencecah jam 1 pagi tak sah. Ada jer aktiviti tambahan.. hah! hah! Takde maknanya weh!! :P

Jam 12 malam tulah baru nak pergi beli burger la, nak buat itu lah nak buat inilah tapi selalunya aktiviti makanlah. Budak-budak sekali pun dah terikut tido lambat semua. Itu belum lagi si Balqis ikut ayahnya pergi main badminton sampai rumah jam 12 malam. Si ayahnya takpelah nak tido jam berapa pun sebab opis sendiri. Mak ni ha.. aduyai.. lotih betul.

Konon-konon dulu saya cakap takpelah saya pi kerja naik bas sebab melainkan menjimatkan kos minyak tak payah ulang alik rawang-kl-rawang, suami bolehlah tengokkan budak-budak masa pagi sebelum pi kerja. Tapi sampai sekarang dah masuk 2 minggu, suami masih hantar saya lagi ke kl huhuhu i lap u lah bie

Akhirnya terlaksanalah azam kami untuk tahun ini seawal 1 April 2010. Tahniah lah Bie. Kerja kuat-kuat ye tahun depan agak-agak bolehlah saya fulltime jual Tupperware hahaha

 

DSC00230

0 comments:

 

Template by Best Web Hosting