21 November 2012

Sakit urat ~ Terkenang Varicose Vein dulu.

haih mentang-mentang umur makin naik, makin banyak pulak urat berselirat dalam badan. Dah 2 hari aku mc sejak semalam. Tak tahu apa punca, Isnin malam lepas maghrib tiba tiba sakit urat sampai duduk pun sakit, baring pun sakit, jalan pun tak selesa.


Malam tadi panggil tukang urut datang rumah. Halamak di punya sakit jangan cakap la. Rasanya baru 2-3 bulan je aku miss mengurut, alignment dah lari. Teruk betul. Urut punya urut jumpa pulak urat kat belakang lutut yang bersimpul. Tukang urut kata kalau tak diurut selalu akan ada potensi menjadi varicose vein. Dia tak katalah varicose vein. Dia kata urat timbul besar besar macam kaki makcik aku kat kampung - dia ni semua family aku dia urut. So, aku tahulah dia refers to varicose vein.Ya, siapa pernah baca cerita aku dan varicose vein ini masa previous pregnancy wallahh rasa macam tak nak pregnant lagi. Tapi varicose vein yang itu dah tak sakit lagi once i bersalin. Cuma yang tinggal sekarang urat yang timbul je.


Urat yang jumpa malam tadi adalah urat urat di kaki yang selalunya disebabkan oleh keturunan. Oleh kerana my keturunan ini glamer dengan urat bersimpul berselirat di kaki so aku memang sensitif dengan benda benda macam ni. Kalau kaki tu dah sedia cantik takpelah jugak boleh cover urat berselirat. Ini dahlah kaki tu katik. . haih jangan cari pasal dek non, suka-suka nak


Ok. daaaa

posted from Bloggeroid

0 comments:

 

Template by Best Web Hosting