05 January 2010

A Big Step

for 2010.


Bukan cerita saya. Rata-rata bloggers yang baru pertama kali ( atau yang dah berkali-kali ) hantar anak ke sekolah, semua cerita pasal hari pertama ke sekolah. Saya tiada cerita itu. Saya mahu cerita pasal Adik-Bongsu-Sangat-Manja. oowwhhh yang baru ( baru? ) sahaja konvo itu, yang telah menghabiskan duit sehingga pokai untuk hari konvokesyen, yang suka tak tidur malam, yang sanggup habis duit ambik lesen untuk bela binatang eksotik. Apa ke pekdah wahai Adik-Bongsu-Sangat-Manja?



Memperkenalkan binatang terbaru, Sugar Glider aka Tupai Terbang selepas dua ekor Sesumpah dan seekor Ular Sawa. Series, mak tak tipu memang ada ular sawa dalam rumah mak pn.zawiyah kak non.

*

*

Adik-Bongsu-Sangat-Manja telah memulakan langkah berani dalam hidupnya...eceh ( saya terasa seperti dia budak kecil lagi ).....dengan membuka syarikat sendiri. Ok, bukan dia seorang, its a partnership. Saya tak ambik pot kesah sangat dengan cita-citanya itu sebab saya tetap rasa seperti dia budak kecil lagi hahaha sungguh kejamkah?

Tapi setelah membuka websitenya itu, ohh..ohh..ohh.. ini perlu diberikan sokongan juga kerana Adik-Bongsu-Sangat-Manja telah melantik diri sendiri sebagai Marketing Manager. Ini bukan main-main lagi. Saya tahu kalau dia minat, memang dia buat bersungguh-sungguh dan biasa tengok dia tak tidor malam kerana nak siapkan kerja. Memang biasa untuk orang lain tapi untuk saya yang suka tidor memang pelik =)


Mengapa rambut sungguh begitu...memang patut saya rasa dia masih kecil. Tidak sesuai langsung untuk company profile!!

*

*

Walupun kadang-kadang saya terpaksa menerima kensengalannya menanam ( menanam? ) hobi yang bukan-bukan yang penting Adik-Bongsu-Sangat-Manja perlu bekerja bersungguh-sungguh dari sekarang. Saya tahu kerja-kerja Adik-Bongsu-Sangat-Manja memang sungguh teliti dan cerewet. Lebih cerewet daripada saya. Tapi bukan senang nak puaskan kehendak customer. Saya memang mahu perkenalkan perkhidmatan ini kepada kamu semua. Saya tengok sudah ada 2-3 projek yang telah siap termasuk satu 1 simple kitchen cabinet for small area. Cubalah tanya, mana tahu menepati citarasa dan poket :)

Dan walaupun dengan kesengalannya itu juga saya tetap berbangga kerana dia berani. Tidak cuba tidak tahu. Biar berani gagal..eceh..

Dan yang penting sekarang saya tidak perlu pening dengan siapa saya mahu rujuk untuk buat kitchen cabinet saya nanti. ye haa!!


2 comments:

m-i-o said...

wow, adik bongsu sangat manja adalah sangat dahsyat!

bab bela ular sawa memang tak bleh blah. binatang yg lain bleh dipertimbangkan. seram ok! sebab adik bongsu sangat manja bleh jadi makanan ular sawa.

anyway. all the best!

Mrs Azarol said...

beb, ular tu beb memang mak ngeri tahap gaban dah sampai tak sanggup snap.. kang dengan haku2 sekali dingapnya!!

 

Template by Best Web Hosting