05 July 2011

Mental

Sebenarnya aku dah lama nak tulis benda ni. Tapi saboorr je dalam hati sebab kalau aku tulis dalam amarah pun tak guna. Tak pasal-pasal penuh kata-kata kesat. Jatuh standard ai.. hahahaha

 

Kita kan.. eh tak tahulah orang lain tapi biasanyalah kan kalau kita dengar berita kawan-kawan kita ke, saudara sepupu sepapat ke, jiran rukun tetangga ke berjaya menambah umat dunia dalam erti kata lain mengandung, tak semena-mena kita pun akan berasa happy untuk orang itu.

 

Aku rasa itu normal.

 

At least bagi orang yang berpikiran waras.

 

Regardless kau mengandung anak yang ke berapa pun. Benda normal yang kau tak payah kena jadi albert einstein pun. Mereng ke hapa kau tak pasal-pasal macam nak buat isu dengan orang mengandung. Aku lagi kagum kalau orang lain yang baya-baya umur aku ni dah ada anak sampai 9 orang. Murah benor rezeki, syukur alhamdulillah.

 

Tapi adalah satu minah ni, memang baaeek punya respon bila aku post baby gaga tickers sekarang aku berapa minggu (mengandung)kat wall fb aku.

 

“woitt!! Bukan baru lagi bersalin ke? Apsal produktif sangat kengkawan aku ni? Masa dah suntuk ke apa? kilang nak tamat operasi dah eh?’ 

 

Nak aku layan, aku memang menyampah layan orang macam ni. Kalau aku tak komen karang jiwa aku sakit. Lamaaaa aku menung apsal ada manusia macam ni kat dunia. Member sepusat sepusing aku pun tak bagi komen macam ni.

 

Aku komen jugak.

 

‘bukan dah suntuk. Rezeki anak namanya’

 

Kau silap der nak provoke benda-benda macam ni. I’m not surprise anymore why provocation can be a good defence for 302A.

0 comments:

 

Template by Best Web Hosting