29 July 2011

Apam Gebu ( dalam mimpi )

Malam tadi entah apa mimpi teringin nak buat apam. Tenung-tenung resepi tengok senang sangat macam tutup mata pun boleh jadi. Lagipun saje je ler nak kurangkan rasa berdebor daripada tengok bola baik ahkak berdebor tunggu apam ahkak naik gebu ke idok.

 

Separuh jalan membancuh tu aku rasa macam dah lain macam je ni. Apsal aku rasa likat benor bacuhan aku ni. Tapi mak tak kesah dek non.. janji aku berjaya menghasilkan apam malam ni. Macam biasa, cita-cita mesti tinggi ekekeke. Siap dengan pembantu 3 orang penuh dekat dapur, aku tawakal je lah dengan apam aku ni. Sorang nak celup tangan, sorang sebuk dengan pewarna sorang lagi sebuk main penimbang. heee lantak lah deme nak buat apa.

 

Sekali kauuuuu… apam tu dah cantik dah kembang merekah tapiiii keras NM! Kecewanya diri ai seperti kecewanya tengok bola malam tadi. Ingatkan kalau bola kalah pon bolehlah senangkan hati dengan air teh o panas dan apam gebu. ceh.

 

Muka en.somi masa tu payah cakap ler.. dah la tension tengok bola, tengok pulak rupa apam aku macam tu, tau-tau sangat dalam hati dia nak kata, “itu ler.. orang suruh beli je. Buat sampai 1 jam nak makan 2 –3 ketul je. Degil!!.”

 

Hari ni aku tak kira aku nak goggle jugak sampai dapat kenapa apam aku keras. Tak kan salah mak mengandung pulak kan hahahaha ke sebab penimbang tepung aku dah kiok jadi terlebih tepung. eee tensi..tensi.. Aku saje tak nak tayang apam keras aku. Elok-elok korang suka makan apam terus tak lalu lepas ni.

 

Takpe-takpe weekend ni aku nak mengapam sampai jadi!!

 

-gambor goggle-

Tertekan weh tengok apam ni

 

Selamat Mengapam Berpuasa Mengkome!!

1 comments:

mami aqil said...

knapa keras yer? tak letak ovallette agknya..sy pun tpk nk buat apam comel tu,tk tbuat lagi

 

Template by Best Web Hosting