02 September 2010

Apakah Warna Mangkuk Tandas Anda?

Semalam selepas berbuka puasa yadayadaya ai pun dengan gigih telah membasuh mangkuk tandas. ya, mangkuk tandas sahaja tanpa menyental lantai bilik air. Mengah ok lepas makan nak basuh seluruh ruang. Jadi hari ni selepas buka puasa cadangnya ai akan menyental lantai bilik air pula. matilah aku basuh tandas pun nak bagitau orang.

Semasa membasuh mangkuk tandas itu, ai terfikir untuk menulis perkara ini. See.. siapa kata ai takde usaha untuk menjadi blogger tegar. Orang lain sibuk tayang beli apa shopping raya, aku sibuk cerita pasal tandas kan.

Malam tadi entah apa yang aku marah sangat dan untuk meredakan kemarahan aku pi basuh bilik air. Muncung sorang-sorang sambil sental jamban.

Dalam hati kata nasib baik la toilet bowl dan lantai ni warna maroon gelap dan dah la kadang-kadang jadual harian hidup mengalahkan perdana menteri sampaikan nak basuh jamban pun macam susah sangat.

Jadi nak bagitau sekiranya puan-puan nak buat renovasi (renovasi?) pada bilik air sempena nak sambut raya ini, instead of pilih color putih untuk toilet bowl, silalah pilih warna gelap kerana ia sangat sesuai untuk kondisi keluarga ramai dan selalu ada perasaan letih nak basuh selalu =p

I vote for dark maroon nyahh!!

eh relevan kan cerita renovasi rumah dengan keadaan sekarang orang sibuk buat persediaan sambut raya hahaha

ohh sebenarnya aku marah sangat semalam sebab en.somi hari tu kata nak cat dinding rumah sebelum raya alih-alih semalam dia kata dia tak cakap pun nak cat!!! haih berbulu mak!

Melawan dapat dosa baik aku basuh jamban.  

 

jamban2pic googled

 

Ini kira habis kreatif la ni kan. Tak lalu weh.

0 comments:

 

Template by Best Web Hosting